от Biznesidei.bg
7810
24 Март. 2016
Успешни стратегии
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
4.5
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Всички сме чували твърдението, че правилно избраната локация за бизнеса има ключова роля за негoвия успех. Но да изберете къде да развивате компанията си е само половината от Вашата задача, защото разширяването ѝ на нови пазари е сложна работа. Предприемачите трябва едновременно да култивират нишата си и да се адаптират към нова база от клиенти.
Ускорената глобализация и скоростно развиващите се пазари са фактори, които изискват още по-голяма ловкост от предприемачите.
За да си осигурите именно тази ловкост и успешно да навлизате на нови пазари, предприемете следните няколко стъпки:
1. Оптимизирайте за дигитални устройства.
Пазаруването по Интернет през смартфон става все по и по-популярно. Трябва да адаптирате бизнеса си именно към тези два фактора: пазаруване онлайн и поръчки през мобилни устройства. Спомнете си Uber и поръчването на такси през мобилно приложение. Още повече, че все още виждаме "върха на айсберга" сред възможностите на мобилните технологии. За да печелите потребителите, трябва да сте в крак с тенденциите и да осигурявате максимално удобство.
2. Опознайте и разберете в детайли конкуренцията.
Да неглижирате конкуренцията - независимо с какъв бизнес се занимавате - може да Ви струва не просто печалбите, а самото оцеляване. Още повече, ако става дума за пазари, на които тепърва излизате. Необходимо е да дефинирате директните и индиректните конкуренти и да потърсите части от пазара, които те още не са заели.
Не си позволявайте и да подцените другите играчи на пазара. Изгответе SWOT анализ (за собствените силни и слаби страни, както и възможностите и заплахите от страна на бизнес средата) на своите конкуренти, което ще Ви позволи да погледнете на пазара в перспектива и да определите къде стоите Вие самите.
Избягвайте и грешката да се конкурирате на база цена. Важно е да създадете култура на работа, концентрирана около клиента и създаването на здрави и трайни отношения с него.
3. Изградете мрежа от ценни контакти.
Успехът на бизнеса се крепи на контакти, които могат да Ви донесат необходими ресурси (включително и информация) - такива контакти, с които сте си от взаимна полза.
Навлизайки на нов пазар, е важно да започнете да събирате именно такива контакти възможно най-рано. Те ще Ви съдействат да намерите доставчици, дистрибутори и дори ще повишат конкурентоспособността Ви.
Колкото по-навлезли на пазара са те - толкова по-добре. Това ще Ви позволи да получите ценни данни за самия него.
За целта можете да създадете контакти с бизнес лидери от пазарите, на които искате да излезете, още преди да го направите. Това може да Ви помогне и да избегнете естествените пречки, които предприемачите срещат при износа, особено за страни извън ЕС.
източник: entrepreneur.com
Tags: нов пазарконкурентоспособностбизнес развитие
Сподели своя коментар0 Коментари