Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Защо маркетинговите проучвания са важни за бизнеса Ви

от
8030 0 26 Август. 2016
Успешни стратегии

Защо маркетинговите проучвания са важни за бизнеса Ви
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

4.75
от 2 гласа
Оценка на потребителя

Самият термин маркетингово проучване нерядко ни хърля в изумление: от една страна заради трудностите да разберем какво точно се крие зад него, а от друга - каква е важността му за бизнеса. Една от причините за това е заключена в неяснотата каква е разликата между пазарното и маркетинговото проучване (думата market, от която произлиза думата маркетинг, значи пазар).

Пазарно проучване се прави след като сте избрали конкретна целева група и разяснявате какво е характерно за нейното поведение. Иначе казано, тук проучването се прави върху тясна клиентска аудитория.
 
Маркетинговото проучване от своя страна работи с по-широк кръг потребители. То включва и пазарното проучване, но и се занимава с продуктово проучване и методи на дистрибуция. Най-добрият начин да ги различавате е да имате предвид, че маркетинговото проучване е свързано с проучване на маркетинговия процес на фирмата, не само целевите ѝ клиенти.
 
Маркетинговото Ви проучване ще включва следните стъпки, а на първите 5 стъпки ще трябва да си отговорите и на изброените въпроси:
 
1. Определяне на проблема.
 
Проблемът преставлява самият фокус на проучването Ви. Например: "Защо продажбите са много големи в района на София, но са по-малки в отдалечените от столицата райони?".
 
2. Нужди от данни и метди за събирането им.
 
Как ще събирате данните, от които се нуждаете, за да решите проблемите? Ще използвате ли анкети, телефонни обаждания или фокус групи от Интернет.

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук

ДДС наръчник 2021
ДДС наръчник 2021

Повече детайли тук


 
3. Определете примерните методи.
 
След като сте конкретизирали кой метод ще използвате, трябва да изготвите примерен модел - един вид чернова. Ако например става дума за анкета, какви въпроси ще включва? Как ще изглежда? Как ще я разпространявате?
 
4. Анализиране на данните.
 
Как ще анализирате събраната информация? Чрез софтуер или на ръка? С каква степен на точност трябва да са резултатите?
 
5. Определяне на бюджет и времетраене.
 
Колко пари сте склонни да похарчите за проучването и колко скоро се нуждаете от неговите резултати?
 
6. Събиране на данни.
 
На тази стъпка започвате събирането на информация според това, което се разписали на стъпки от 1 до 5.
 
7. Анализ на данните.
 
След като вече сте събрали данните, на тази стъпка прибягвате към тяхното разчитане и анализиране.
 
8. Проверка за грешки.
 
Нерядко в събраните данни се откриват различни грешки. Те могат да са налице в метода на събиране, в самото събиране на данните, както и в техния анализ.
 
9. Изготвяне на отчет за резултатите от проведеното проучване.
 
Последната стъпка на маркетинговото проучване е да изготвите отчет, базиран на откритията от проучването. Той трябва да съдържа таблици, графики и/ или диаграми. Важно е ясно да показва какво се установили благодарение на проучването. Резултатите от него следва да Ви покажат какво решение да вземете за справяне с проблема, посочен на стъпка 1.
 
3 ключови ползи на маркетинговото проучване.
 
Въпреки че не е никак лесно и често се оказва доста трудоемко, маркетинговото проучване е доста полезно. То премахва нуждата от предположения и Ви носи данни, които в последствие ще Ви влязат в употреба при изготвяне на маркетинговата стратегия и постигането на целите Ви.

 
Проучването е систематичен подход, който може да направи маркетинга Ви не просто по-лесен, но и по-ефективен.
 
Ето какви са и ползите от него:
 
✸ Увеличава комуникацията между Вас и Вашите целеви клиенти.
✸ Показва какви са възможностите Ви, като Ви помага и да идентифицирате оптималните сред тях.
✸ Намалява риска, защото начертава правилната посока на маркетинговите усилия.
 
източник: thebalance.com

Tags: маркетингово проучванепазарно проучванемаркетинг и реклама

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 4.75 of 5 - 2 гласа.

Статии

6 стъпки към ангажиращото съдържание

от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

4 практики на оптимизацията за търсачки, които ще помогнат на съдържанието Ви да стане по-популярно

от Biznesidei.bg
03 Февруари 2022
Оптимизацията за търсачки е особено важен елемент в електронната ера, защото...

3 по-различни съвета за повече продажби

от Biznesidei.bg
20 Януари 2022
Без значение дали работите в сферата на продажбите или сте предприемач, да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.