от Biznesidei.bg
8030
26 Август. 2016
Успешни стратегии
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
4.75
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Самият термин маркетингово проучване нерядко ни хърля в изумление: от една страна заради трудностите да разберем какво точно се крие зад него, а от друга - каква е важността му за бизнеса. Една от причините за това е заключена в неяснотата каква е разликата между пазарното и маркетинговото проучване (думата market, от която произлиза думата маркетинг, значи пазар).
Пазарно проучване се прави след като сте избрали конкретна целева група и разяснявате какво е характерно за нейното поведение. Иначе казано, тук проучването се прави върху тясна клиентска аудитория.
Маркетинговото проучване от своя страна работи с по-широк кръг потребители. То включва и пазарното проучване, но и се занимава с продуктово проучване и методи на дистрибуция. Най-добрият начин да ги различавате е да имате предвид, че маркетинговото проучване е свързано с проучване на маркетинговия процес на фирмата, не само целевите ѝ клиенти.
Маркетинговото Ви проучване ще включва следните стъпки, а на първите 5 стъпки ще трябва да си отговорите и на изброените въпроси:
1. Определяне на проблема.
Проблемът преставлява самият фокус на проучването Ви. Например: "Защо продажбите са много големи в района на София, но са по-малки в отдалечените от столицата райони?".
2. Нужди от данни и метди за събирането им.
Как ще събирате данните, от които се нуждаете, за да решите проблемите? Ще използвате ли анкети, телефонни обаждания или фокус групи от Интернет.
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Повече детайли тук
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Повече детайли тук
3. Определете примерните методи.
След като сте конкретизирали кой метод ще използвате, трябва да изготвите примерен модел - един вид чернова. Ако например става дума за анкета, какви въпроси ще включва? Как ще изглежда? Как ще я разпространявате?
4. Анализиране на данните.
Как ще анализирате събраната информация? Чрез софтуер или на ръка? С каква степен на точност трябва да са резултатите?
5. Определяне на бюджет и времетраене.
Колко пари сте склонни да похарчите за проучването и колко скоро се нуждаете от неговите резултати?
На тази стъпка започвате събирането на информация според това, което се разписали на стъпки от 1 до 5.
След като вече сте събрали данните, на тази стъпка прибягвате към тяхното разчитане и анализиране.
Нерядко в събраните данни се откриват различни грешки. Те могат да са налице в метода на събиране, в самото събиране на данните, както и в техния анализ.
9. Изготвяне на отчет за резултатите от проведеното проучване.
Последната стъпка на маркетинговото проучване е да изготвите отчет, базиран на откритията от проучването. Той трябва да съдържа таблици, графики и/ или диаграми. Важно е ясно да показва какво се установили благодарение на проучването. Резултатите от него следва да Ви покажат какво решение да вземете за справяне с проблема, посочен на стъпка 1.
3 ключови ползи на маркетинговото проучване.
Въпреки че не е никак лесно и често се оказва доста трудоемко, маркетинговото проучване е доста полезно. То премахва нуждата от предположения и Ви носи данни, които в последствие ще Ви влязат в употреба при изготвяне на маркетинговата стратегия и постигането на целите Ви.
Проучването е систематичен подход, който може да направи маркетинга Ви не просто по-лесен, но и по-ефективен.
Ето какви са и ползите от него:
✸ Увеличава комуникацията между Вас и Вашите целеви клиенти.
✸ Показва какви са възможностите Ви, като Ви помага и да идентифицирате оптималните сред тях.
✸ Намалява риска, защото начертава правилната посока на маркетинговите усилия.
източник: thebalance.com
Tags: маркетингово проучванепазарно проучванемаркетинг и реклама
Сподели своя коментар0 Коментари